Tehyn valtuustovaalit 2021

Tehyn valtuustovaalitulokset julkaistu! (26.4.2021)

Ammattiosastomme ehdokkaista Hanna Kalliomäki pääsi Tehyn valtuustoon, onneksi olkoon Hanna hienosta äänisaaliista! Hanna pääsi TOP 10 kärkeen 304 äänellä. Lisäksi ammattiosastomme kaksi muuta ehdokasta Martina Gästrin (94 ääntä) ja Kirsi Lahtinen (72 ääntä) saivat myöskin hienosti kannatusta äänestäjiltään. Tehyn Uudenmaan Terveystalon ammattiosasto onnittelee ehdokkaita ja kiittää kaikkia vaaleissa äänesteneitä.

Ammattiosastomme äänestysprosentti oli hieman yli valtakunnallista tasoa, josta haluamme kiittää kaikkia vaaleissa äänestäneitä!

Nyt on aika nostaa yksityissektorin ääni Tehyn valtuustossa esille äänestämällä!

Lisäksi arvomme vaaleissa äänestäneiden ammattiosastomme jäsenten kesken 3kpl Rela-lahjakortteja. Vaikuttamisen lisäksi olet siis samalla hieman lähempänä rentouttavaa hierontahetkeä!

Mikäli vielä mietit, kuka olisi sinulle sopiva ehdokas, voit kokeilla myös vaalikonetta, jossa voit testata, kenen kanssa parhaiten näkemyksesi kohtaavat.

Sähköinen äänestys tapahtuu Tehyn mobiilisovelluksen tai Tehyn verkkosivujen kautta. Äänestysaika on 29.3- 21.4.2021. Tämän videon avulla näet, miten sähköinen äänestys tapahtuu.

Nyt on aika äänestää ja vaikuttaa millainen valtuusto meillä on päättämässä seuraavan neljän vuoden ajan!

Tehyn Uudenmaan Terveystalon ammattiosaston omat ehdokkaat Tehyn valtuustoon:

KIRSI LAHTINEN, nro. 179

Kuka olet?

Olen Kirsi Lahtinen, 50-vuotias lähihoitaja-hammashoitaja. Työskentelen tällä hetkellä Terveystalo Itäkeskuksen hammaslääkäripalveluissa.

Mikä motivoi sinua asettumaan ehdolle?

Tehyn valtuustovaaleihin lähdin ehdokkaaksi, koska haluan olla vaikuttamassa ja päättämässä sotealan asioista. Tuleva soteuudistus tulee mullistamaan hyvinvointi-ja terveyspalvelumme Suomessa. Pidän myös erittäin tärkeänä, että saamme valtuustoon edustajia yksityissektorilta, jolloin voimme viedä itseämme koskevia asioita siellä eteenpäin. Edustan Tehyn Vihreitä. Olen myös Järvenpään Vihreiden kuntavaaliehdokas 2021.

Mitä muuta haluat sanoa itsestäsi tai luottamustoimistasi?

Tämän hetkiset luottamustoimeni ovat STAL ry:n hallitus, Helsingin ja Uudenmaan suun terveydenhoidon ammattilaiset ry:n pj, Tehyn ao121 hallitus sekä Uudenmaan Vihreiden hallitus, varajäsen. Minut on juuri valittu Hyvinkään Vihreiden kuntakummiksi.

Mikä on sloganisi?

Minun slogan on näissäkin vaaleissa "Yhdessä olemme enemmän". Äänestäthän terveystalolaisena terveystalolaista, Kiitos!

#tehynvihreät
#tehyvaalit
HANNA KALLIOMÄKI, nro. 53

Kuka olet?
Olen Hanna Kalliomäki, työskentelen röntgenhoitajana Lahden Terveystalossa.

Tällä hetkellä olen opintovapaalla, opiskelen uudistavan johtamisen YAMK tutkintoa LAB ammattikorkeakoulussa. Minulla on 12- ja 15-vuotiaat pojat ja vapaa-aika menee lenkkeillen ja lukien.

Mikä motivoi sinua asettumaan ehdolle?

Tehyläinen olen ollut koko 20-vuotisen urani ja koen tärkeäksi kuulua ammattiliittoon. Ammattiliittojen työ edunvalvonnan ja neuvottelujen puolesta on ehdottoman tärkeä osa reilua ja oikeudenmukaista työelämää. Ammatillista ja taloudellista edunvalvontaa tehdään yhdessä yhteistyöjäsenjärjestöjen kanssa, jotka ovat tehyn jäseniä, ja joiden jäsenistä iso osa on myös Tehyläisiä.

Valtuustoon tarvitaan edustajia kaikista Tehyläisistä ammateista, sekä julkiselta, että yksityiseltä puolelta. Kaikkien jäsenten ja ammattiryhmien etuja tulee ajaa tasapuolisesti ja kaikkien ääni tulee saada kuuluviin päätöksenteossa.

Minulla on kokemusta sekä julkisella- että yksityisellä puolella työskentelystä, joten näkemykseni on laaja. Uuteen valtuustoon tulee saada mielestäni lisää edustusta yksityiseltä sektorilta, enemmän kuin nykynen viisi paikkaa. Yritysostojen myötä henkilökuntaa on siirtynyt ja siirtyy KVTESistä (tuleva SOTETES) TPTESiin ja SOSTESiin ym työhtosopimusten alle ja teidän/heidän edunvalvonta ja näiden työehtosopimusten haasteet/erot kuntapuolen sopimukseen tulee saada kurottua lähemmäs toisiaan.

Mitä muuta haluat kertoa itsestäsi tai luottamustoimistasi?

Toimin Suomen Röntgenhoitajaliiton puheenjohtajana ja ammatillinen ja taloudellinen edunvalvonta ovat minulle tuttuja ja tärkeitä. Olen aktiivisesti mukana röntgenhoitajien alueellisissa, valtakunnallisissa ja maailmanlaajuisissa organisaatioissa.

Mikä on sloganisi?

Työelämää muutetaan yhdessä - ei yksin.

#yhdessäeteenpäin
#tehyvaalit
MARTINA GÄSTRIN, nro. 423

Kuka olet?

Olen Martina Gästrin, sairaanhoitaja YAMK. Äidinkielenäni on ruotsi. Minulla on laaja työkokemus
kuntasektorilta: sairaalapäivystys, terveyskeskus, päihdetyö ja lastensuojelu. Yksityisellä sektorilla toiminut mm. digiterveydessä rivityöntekijänä, sekä
sairaanhoitajien lähiesimiestehtävässä lääkäriasemalla. Lisäksi olen ikuinen itsensä kehittäjä, olen suorittanut Tehyn johtamiskoulun 2018-2020 ja johtamisen yliopisto-opintoja 2020.

Mikä motivoi sinua asettumaan ehdolle?

Reiluutta johtamiseen. Työnantajan keskeinen tehtävä on tukea työntekijää päivittäisessä työssä. Päivittäisen työn keskiössä tulisi olla potilaan hyvinvointi, jonka edestä täytyy raivata kaikki työpaikkojen sisäiset hallinnolliset ongelmat. Nykyinen johtaminen ei riittävästi tue työntekijöitä kliinisessä työssä ja työssäjaksaminen on merkittävästi heikentynyt. Moni kokee että heidän yksilöllistä ammattitaitoaan ei hyödynnetä täysimääräisesti. Hyvinvoiva henkilökunta luo hyvää hoitoa potilaalle. Haluaisinkin
olla mukana varmistamassa, että Tehyssä kiinnitetään huomiota reiluun johtamiseen ja ihanteellisiin työolosuhteisiin.

Tavoitteenani on palkkatason nosto, työolot kuntoon, tukea jäsenelle työelämän muutoksessa, osaamisen arvostus näkyväksi, kaksikielisyyden vahvistaminen Tehyssä.

Mikä on sloganisi?

Myös hyvinvointi valuu alaspäin.

#arvoammattilaiselle
#tehyvaali